Tok over populær klimakonto på Instagram

Emil Bremnes fra Nofima fortalte om FoodProFuture til de klimabevisste følgerne til @klimaforeldre på Instagram. Foto: Skjermbilde

Mandag 9. mars tok FoodProFuture over kontoen til @klimaforeldre på Instagram – i én dag. 

@Klimaforeldre har over 2500 følgere, og omtaler seg som «et knippe vanlige foreldre som inspirerer og motiverer til en grønnere og mer bærekraftig hverdag, med og uten barn».

Kontoen inviterer av og til privatpersoner, organisasjoner og prosjekter med et klimabudskap til en såkalt «takeover». Da publiserer man innhold på vegne av egen person via @klimaforeldre sin kanal. På denne måten kan man nå et helt nytt publikum med sitt budskap.

Det var kommunikasjonsrådgiver Emil Bremnes (Nofima) som fikk det ærefulle oppdraget. Dette fortalte han om:

  • FoodProFutures målsetninger og deltakere
  • Tørrfraksjonering og teksturisering
  • Fremtidsscenarioer for norsk mat
  • Klimakur 2030, og mye mer

Vi takker for tilliten fra Terese som driver @klimaforeldre. Også stor takk til alle som sendte inn spørsmål, og takk for alle de positive tilbakemeldingene vi fikk!

Vil du se vårt bidrag? Klikk her for å se storyen (du må ha Instagram-konto)